bmxslo Seznam forumov bmxslo
Slovenski bmx forum
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Okvir-Frame

 
Ta forum je zaklenjen: ne moreš urejati, pošiljati ali odgovarjati na sporočila.   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    bmxslo Seznam forumov -> BMX deli-parts
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
admin
Administrator foruma


Pridružen/-a: 03.03. 2008, 20:49
Prispevkov: 324

PrispevekObjavljeno: 10 Maj 2008 13:03    Naslov sporočila: Okvir-Frame Odgovori s citatom

Zdaj ker je okvir najbol pomemben del vsakega kolesa, bom malo opisal posebnosti, razlike med materijali, itd...

Na tej sliki lahko vidite kako je okvir sestavljen.


Veliko okvirjev ima zdaj na krmilni cevi (head tube) 2 luknji kjer je možna montaža Gyro tabsov (odstranljivi nastavki za gyro).

Kot krmilne cevi in sedežne cevi (head tube angle and seat tube angle)

Sammy je napisal/a:
Tista dva kota ti povesta strmino naklona kar pa dolača vozne lastnosti. Head-tube angle to je tam kjer pride vila nam določa odzivnost kolesa pri manevriranju, strmejši so ponavadi bolj v uporabi na streetu, kjer so male hitrosti, položnejši kot ti prou pride na drtih, ker dopušča male napake, zaradi slabše odzivnosti. Nekje univerzalno se sedaj na okvirjih pojavlja kot 74.5°.
Kot sedežne opore (Seat-tube angle) pa določa bolj tvojo pozicijo kadar se 'primeš' sedeža z nogami.



Velikost

Okvirji se merjo pri TT (top tube) to je zgornja cev od sredine krmilnega ležaja do sredine sedežne opore.

(mere so v colah, 1 cola = 2,54 cm )

Takle naj bi zgledala tabela (samo vodilo, odvisno je tudi od stila vožnje in kaj vam osebno bolj odgovarja)

Za mlajše (velikost manjše od 140cm) so bolj primerni 18 in 16 palčni bmxi.

višina --------------- col
160-165cm -------- 20
165-170cm -------- 20,25
170-175cm -------- 20,5
175-180cm -------- 20,75
180-185cm -------- 21
185-190cm -------- 21,25
195cm--> -------- 21,5-->22



Drugače pa je velik odvisno od stila furanja. Za flatland imajo vsi okvirji zelo kratek top tube ker je boljše za rotacije na mestu. Dirt riderji imajo daljši top tube ker je kolo veliko bolj stabilno. Tako da je vse odvisno od osebe. Nekateri so večji in imajo rajši krajši okvir in obratno.

Drugače pa ni v igri samo TT, pomembni so tudi koti in chain stay. Bolj na podrobno je opisano na tej strani.


http://www.gsportbmx.com/2005/03/isnt-that-bike-a-bit-small-for-you-mate/

Chainstay se zmeri od sredine BBja do sredine zadnje peste. Pri različnih prestavnih razmerjih pride potem različna dolžina ketne. Tako da imaš z 27/10 razmerjem daljši chainstay kot z 28/10 (seveda če ostane v obeh primerih enaka dolžina ketne).




Materijali

Hi-Ten - Uporablja se na kolesih najnižjega ranga. Slabosti so velika teža in manjša odpornost za zvijanje, korozija,... "mal gnarja mal muzke"...

Cro-mo (chromoly) - Natančneje 4130 cro-mo. Uporablja se za kolesa višjega ranga. Predvsem zaradi svoje moči, lahkega varjenja in trdote. Vendar ni odporen na korozijo.

Sanko tubing - Sanko je japonska firma ki je znana po izdelavi visoko kakovostnih jeklenih cevi za več namembnosti. WeThePeople je bila prva bmx firma ki je začela uporabljati te cevi za izdelavo svojih najbolših okvirjev. Zdaj velik del bmx firm uporabla te cevi. Predvsem zato ker velja za bolj kakovostno kot Taiwansko jeklo.

Aluminij (aluminium) - Prešibak za izdelavo freestyle okvirjev. Uporablja se predvsem za race okvirje ker je zelo lahek (uporabla se bolj za izdelavo fajf-opor krmila, obročev, pedalov in gonilk)

Titan (titanium) - Močan kot nekatere zlitine Cro-mo, vendar je lažji za 45%. Titan se tudi bolj zvija kot Cro-mo, vendar z razliko od Cro-moja se povrne v prvotno stanje. Titan je tudi odporn na korozijo (rjavenje). Titan okvirji naj bi veljali za neuničljive. Vse se sliši lepo, vendar se vse ustavi pri ceni. Ker je titan zelo drag si ga redko kdo lahko privošči. Cene se tudi spreminjajo glede na potrebe vesoljskih in vojaških programov (uporabljajo ga za vesoljska plovila, podmornice, itd...)

BB (bottom bracket oz školjka)

American BB

Ameriški bb je najstarejši in ima največji premer bb-ja (školke). Ležaji ležijo v kapcah ki se potem vbijejo v okvir.



Mid/Spanish BB

Mid al pa španski bb sta v principu ista le da ima Mid bb malce večji premer kot spaniš in je tudi malce širši (Mid zato uporabla tudi malce večje in močnejše ležaje kot spanish). Drugače pa sta ista. Ideja je bila da so kapce popolnoma nepotrebne pri ameriškem bb-ju in da bi lahko prišparal materijalu in posledično pri teži če bi se ležaji vbili direkt v okvir brez kapc.



Euro BB

Evro je v premeru najmanjši in ima kapce ki se všravfajo. Evro uporabla tud manjše ležaje v primerjavi z ostalimi bb varjantami. Zato ma evro bb 4 ležaje namesto dveh klasičnih. Evro bb uporablajo še sam kakšni race okvirji, gorska kolesa in cestan kolesa.



Head Set (krmilni ležaj)

Integrirani krmilni ležaj - Uporablja se na vseh boljših okvirjih. Ideja je ista kot pri Spaniš/MId BBju. Da če bi vstavili ležaje direktno v okvir nebi potrebovali kapc in bi bila montaža lažja in teža manjša.



Klasičen krmili ležaj - Najprej se v okvir vbijejo kapce v katerih potem ležijo ležaji.


Drop out

Freestyle bmxi uporablajo 14mm, race bmxi pa 10mm včasih tudi 14mm.

[/b]
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Ta forum je zaklenjen: ne moreš urejati, pošiljati ali odgovarjati na sporočila.   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    bmxslo Seznam forumov -> BMX deli-parts Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.